Skru ned for støjen og op for kæreglæden
En lydmåling udført af akustikafdelingen på et anerkendt dansk institut viser, at en PAVA lyddæmpning reducerer støj i kabinen med 2-3db. Målingen er udført på en Citroén E C4 under kørsel på vej. Målingen er vejledende. Reduktionen vurderes til at være større ved kørsel på fugtig vejbane og på vejbane med grov belægning. En ændring i lydniveau på 3db(A) er lig med en halvering af lydtrykket.
Hvad koster en behandling?
Hvis du vælger at få en lyddæmpning i forbindelse med en PAVA behandling, koster lyddæmpningen 2.500 kr. inkl. moms. Hvis du vælger kun at få foretaget lyddæmpningen koster den 3.500 kr. inkl. moms
Hvilke biler kan behandles?
En lyddæmpende behandling kan anvendes på biler med alle typer af drivmiddel og især ved el- og hybridbiler høres en markant forskel. Denne form for behandling kan anvendes på både fabriksnye og brugte biler samt biler, der tidligere har været rustbeskyttet.
Hvilke produkter bliver anvendt?
Det lyddæmpende produkt er specialudviklet til netop lyddæmpning. Produktet har en tykkere konsistens og danner derfor en tykkere overflade på din bil, og dette resulterer i en lyddæmpende effekt på udefrakommende støj fra hjul og vejbelægning.
Test af PAVA lyddæmpning
Sammen med et anerkendt dansk institut er PAVA lyddæmpning testet på en elbil Citroën C4 Model E. Resultater fra testen viser, at en lyddæmpning ved 40-80 km/time reducerer lydniveauet med op til 2 til 3db. Måling ved 110 km/time viser en reduktion på 0,6db, idet vindstøj er dominerende ved hastigheder fra 90-100 km/time.
Hvordan foregår en PAVA lyddæmpning?
En lyddæmpende behandling foregår på samme måde som en normal rustbeskyttelse af din bil. Der er tale om et speciallavet PAVA produkt, som vi sprøjter på nøje udvalgte områder på din bil. Vores lyddæmpende produkt har en tykkere konsistens og danner derfor en tykkere overflade på din bil, og dette resulterer i en lyddæmpende effekt på udefrakommende støj fra hjul og vejbelægning. Det er vigtigt at pointere, at en lyddæmpningsbehandling ikke kan erstatte en normal rustbeskyttelse. Lyddæmpningen påføres hovedsageligt i hjulkasser, bagerste del af bilens bund samt langs panelerne, hvilket gør at støj fra hjul og vejbelægning mindskes.